zondag 17 maart 2013

Favoriete series - Series voor hem en haar ;)


Buiten alle vrouwenseries die ik volg, kijk ik ook graag series met mijn vriend. Ook al heeft hij een paar favorieten bij zitten die ik echt typisch voor meiden vind (Buffy, Angel en Veronica Mars), er zijn series die wij volgen die vooral stoer en spannend zijn. Een aantal daarvan zijn niet specifiek voor meiden (er zitten er zelfs twee bij die ik als typisch mannelijk zou bestempelen), maar dat neemt niet weg dat wij ze met grote liefde bekijken.

Supernatural
Deze serie zagen jullie vorig jaar ook al voorbij komen en hij blijft steengoed! De twee broers Sam en Dean zijn de hoofdpersonen van de hele serie en je volgt hun in hun strijd tegen het kwaad. Dit kan echt van alles zijn, heksen, vampieren, weerwolven, echt allerlei soorten bovennatuurlijke 'monsters' komen aan bod.

Bones
Seeley Booth en zijn partner Temperance Brennan lossen moordzaken op. De humor van de hoofdpersonen vind ik geweldig (vooral de sociale awkwardness van Brennan!). Ook eentje die vorig jaar al bij onze favorieten hoorde!

Castle
Nog een misdaadserie, deze draait om Richard Castle en Kate Becket. Een duo van schrijver-politieagente. Castle, gespeeld door Nathan Fillion (bekend van Buffy en Two guys, a girl and a pizza place) is echt hilarisch!! Hoewel ik vind dat hij in de loop van de seizoenen wat afzwakt blijft ik het een geweldige serie vinden!


New Girl
Onze nieuwste ontdekking! De zus van Bones speelt hier in de hoofdrol en is al even awkward! Hilarische serie! Schmit kennen we nog uit Veronica Mars en ik moet zeggen... het is een hele aparte beleving om hem nu ineens in zo'n rol te zien. We kunnen Veronica Mars ook niet meer normaal terug kijken.

The Big Bang Theory
Wat een geweldige acteur is de man die Sheldon speelt. Iedere week kijken wij vol spanning uit naar deze serie en ik denk dat we alle afleveringen nu onderhand al 8 keer hebben gezien. Een geweldige serie die over het algemeen nooit verveeld. Het hilarische groepje nerds en de streetwise Penny bouwen een vriendschap op en dit leidt tot aparte situaties. Nu er meer vrouwelijk hoofdpersonen bij zitten (Amy en Bernadette) vind ik de serie helemaal top!

Game of Thrones
Dit is een van de series die ik als 'mannelijke' serie zou bestempelen.. Misschien komt dat omdat de fantasy-lovers die ik ken voornamelijk mannen zijn.. Neemt niet weg dat dit een prachtige serie is. De verhaal-lijnen, de beelden, de acteurs.. Alles klopt! Het verhaal gaat over een aantal adelijke families die over de macht in het mytische Westeros strijden. Iedere familie heeft zijn eigen problemen, culturen en gebruiken. Zelf ben ik helemaal weg van Daenerys Targaryen, ik vind dat echt een geweldig mooie vrouw.

Fire Fly

Nog een serie die ik als typisch voor mannen zou bestempelen is Fire Fly. Dit is een science-fiction serie die gaat over de ruimte... alleen ik zou hem als een avonturenserie die toevallig in de ruimte plaatsvind bestempelen. Deze serie heeft maar 1 seizoen (en een film) maar is geweldig vermakelijk! De 9 hoofdpersonen leven in het jaar 2517. De kapitein van het schip is Mal (Nathan Fillion, van Buffy en Castle) en hij leidt zijn crew door allerlei avonturen heen. Wees niet bang voor de serie omdat deze het labeltje Sci-Fi heeft, hij is echt de moeite waard!

The Walking Dead
De een-na laatste serie die ik wil noemen is de Walking Dead. Dit is een serie waar misschien al honderden (veelal slechte) films over zijn gemaakt. Een groepje mensen wat moet overleven in een wereld vol zombies. in tegenstelling dor de films, die ik vaak afzet omdat ik ze echt te slecht vind, is deze serie tenenkrommend spannend. Je hebt non-stop een onbehaagelijk gevoel. De serie richt zich dan ook niet op hoe de mensen deze zombies moeten uitroeien, maar over hoe de groep in een wereld met zombies moet overleven. Waarschuwing hierbij is wel dat er flink wat onsmakelijke scenes inzitten, hier moet je wel tegenkunnen!

Dexter
Deze serie was ik bijna vergeten! Het seizoen is namelijk net afgelopen, dus wij moeten er weer een flinke tijd op wachten. De serie draait om Dexter Morgan, die werkzaam is bij de politie (bloedspatten-analist). Daarnaast is hij ook nog eens een seriemoordernaar, die vooral de criminelen die door de mazen van de wet te grazen neemt. En het gekke is... Je krijgt gewoon nog sympathie voor hem ook nog! Het sterkste seizoen vond ik seizoen 4, ik heb nog nachtmerries van die eerste aflevering. De laatste twee seizoenen, 6 en 7, hadden alletwee een superspannend einde. Helaas begint het nieuwe seizoen pas weer in juni ofzo, dus mijn vriend en ik moeten nog een half jaar wachten tot we eindelijk verder kunnen kijken!


Afbeelding

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)