dinsdag 19 maart 2013

Veronica Mars the movie

Woehoe!! Sorry, maar ik hoorde vandaag nieuws wat ik echt geweldig vind dus ik ben helemaal excited! Anderhalve week geleden liet ik jullie mijn favoriete series zien en daarin noemde ik Veronica Mars. Een geweldige serie over een bijdehand meisje die misschien iets te nieuwsgierig is. Een serie die voor mij alles heeft, leuke hoofdpersonen, leuke dialogen en geweldige avonturen. Na drie seizoenen was het ineens voorbij... aan het einde van seizoen 3 heb je nog wel een teaser voor een eventueel vervolgseizoen, maar helaas is die er nooit gekomen. Hoewel ik in mijn vorige artikel kort wat heb verteld over Veronica Mars, leek het me leuk er nu iets meer over te vertellen.



Veronica Mars bestaat dus uit drie seizoenen, die iedere ongeveer 21 afleveringen heeft. Iedere aflevering heeft zijn eigen verhaal, maar ieder seizoen heeft zijn eigen rode draad die er ook nog eens doorheen loopt. In seizoen 1 en 2 zijn dit de moord op Veronica's beste vriendin Lily en een busongeluk met studenten van haar high school. Seizoen 3 heeft meerdere rode draadjes, Veronica zit dan al op Hearst College (een universiteit) en maakt daar weer van alles mee. De serie is echt een aanrader als je van mysteries houdt!

Een paar van de hoofdpersonen zijn:

Veronica Mars
Veronica Mars is het hoofdpersonage van de serie, zij was ooit een populair meisje. Ze had een relatie met Duncan Kane en haar beste vriendin was Lilly Kane, ze was een echte "09er". Nadat haar relatie op de klippen liep en haar beste vriendin werd vermoord is ze echter een buitenbeentje geworden en als gevolg daarvan een stuk brutaler. Haar beste vriend is Wallace Fennel en ze heeft een hechte band met haar vader Keith Mars. Ze is vaak het middelpunt van pesterijen, maar slaat zich hier vaak krachtig weer uit. Ook lost zij (soms samen met haar vader, soms alleen), moeilijke detectivezaken op.

Keith Mars
Keith Mars is de vader van Veronica Mars. Hij was jaren sherrif van het stadje Neptune (waar VM zich afspeelt), maar toen Lilly kane werd vermoord heeft hij de vader van Lilly Kane als dader aangewezen. Hij heeft er alles aan gedaan om zijn schuld te bewijzen, maar Jake (de vader van Lilly) wordt onschuldig verklaard. Hierna wordt Keith als sherriff afgezet en zet hij een PI-bureau op, het grootste deel van de stad respecteert hem nog en komt naar hem toe als zij een detective nodig hebben. I <3 Keith!

Wallace Fennel
De beste vriend van Veronica Mars, sinds zij hem gered heeft op zijn eerste dag op Neptune High. Wallace helpt Veronica soms met haar zaken en de twee bouwen een hechte vriendschap op. Wallace maakt zelft ook het een en ander mee en hij kan heel goed overweg met Keith. Ik kan er niks aan doen, maar dit is een personage wat ik echt zo verschrikkelijk saai vind, samen met Duncan zijn hun mijn minst favoriete personages :(.

Duncan Kane
Duncan Kane is de ex-vriend van Veronica Mars en hij is een "09er". Hij is een rustige jongen die zich niet zoals alle "09ers" gedraagt, maar ook gewoon normaal doet tegen alle andere studenten. Hij wordt er een tijd lang van verdacht de moordenaar te zijn van Lilly, omdat hij door zijn medicijnen onbeheersbare woedeaanvallen krijgt.  Helaas vind ik ook Duncan een wat minder karakater in de serie.

Logan Echolls
Logan is op het eerste gezicht een verschrikkelijk vervelende en arrogante "09er". Later in de serie leer je hem beter kennen en ik moet zeggen dat ik een enorme zwak voor hem kreeg. Ik ga verder niet teveel over zijn karakter zeggen, ik wil namelijk niets verklappen ;).

Eli Navarro
Eli, de stoere leider van de PCH-bende in Neptune. Veronica bouwt met hem een vriendschap op, die in het begint vooral draait om you owe me one. Later blijken ze echte vrienden te zijn geworden. Eli is op zijn manier een verschrikkelijk sympathieke gast waar ik wederom een zwak voor heb.


Gelukkig vonden de acteurs en de regisseur dat het verhaal nog niet helemaal af was en willen ze een film maken. Hiervoor hebben zij geld nodig en daarom hebben zij 13 maart een oproep gedaan op de site Kickstarter. Op deze site kun je je project plaatsen en mensen kunnen dan geld doneren aan jouw project. Dit is het filmpje wat zij er op plaatsten:

Geweldig toch! Als je de serie hebt gekeken herken je de personages. vooral Keith Mars (gespeeld door acteur Enrico Colanti) is geweldig, dat zie je zelfs in dit filmpje al terug.. Maar goed... Al binnen een paar uur was het geld wat zij nodig hadden (2 miljoen dollar) bij elkaar gesprokkeld en er blijft nog steeds geld gedoneerd worden! Toen ik vanochtend keek zaten ze zelfs op de 3 miljoen! Dit betekent dat er een Veronica Mars film komt en hoe meer geld er binnen komt hoe toffer die wordt ;)!


Bronnen:
Afbeeldingen: Serie, VeronicaWallaceKeithLoganDuncanEli
Filmpje: youtube

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)