maandag 15 april 2013

Swatches Essence LE: Floral Grunge

Zoals jullie in mijn shoplog al konden zien heb ik ook wat spulletjes van de Floral Grunge editie van Essence geshopt. Ik heb 4 van de 5 nagellakjes in mijn mandje gegooid en natuurlijk het haarverfpoeder. Vandaag komen alleen de nagellakjes aan bod, de haarverfpoeder heb ik speciaal voor Koninginnedag gekocht. Ik heb op een aantal blogs gezien dat deze best snel op gaat en ik bewaar hem dan ook eventjes. De nagellakjes dus, ik heb er vier. De enige die ik heb laten staan is de witte nagellak, want wit draag ik eigenlijk nooit. Ieder lakje in deze collectie heeft ook een andere structuur, er zou zelfs een liquid sand lakje in zitten!



Als eerste het lakje 01 Be Flowerful. Op de dop zie ik een sticker waar op staat: The Shine. Dit lakje is dan ook een glossy lakje in een mooie peachy kleur. Perfect voor de zomer! Ik zei in het artikel van Catrice al dat ik mijn nagels heb afgeknipt, ik heb echter Floral Grunge en Candyshock achter elkaar geswatcht. Hier zien mijn nagels er dus nog verschrikkelijk uit! Ik heb hier twee laagjes voor gebruikt, het lakje vind ik erg prettig lakken en de droogtijd is vrij kort.

Het tweede lakje wat ik in mijn mandje gooide was deze 03 Grunge me Tender, een mooie mint-groene kleur. Op de dop vind ik hier een sticker met: The suede. Dit lakje moet dus een suede finish hebben.... niet helemaal.. Ik vind het een semi-matte kleur maar ik vind het niet lijken op suede. Wel vind ik hem erg mooi! De droogtijd is lekker snel en hij lakt best fijn.

04 Madly Purple is het derde lakje wat ik meenam, en is zoals de naam al doet vermoeden een matte paarse lak. Een mooie lilakleur die inderdaad prachtig mat opdroogt. Super! Zo een lakje had ik absoluut nog niet en dit is dus een echte aanwinst voor mijn stash. Dit is dan ook mijn favoriet uit deze limited edition! Ook  lakje droogt weer lekker snel en ik vond hem erg fijn lakken

05 Black to the Roots zou het antwoord van Essence zijn op de liquid sand lakjes. De sticker op dit flesje laat zien dat het een ruwe nagellak zou moeten zijn. Heel eerlijk gezegd vind ik het een hele aparte structuur. De chunky glitters maken het geheel ruw, maar voor de rest is het een matte lak. Zoals je kunt zien heb ik het ook niet helemaal netjes gelakt, dat is vrij moeilijk met dit lakje. De droogtijd is wel redelijk snel, hij droogt snel op maar het duurt vrij lang voordat hij echt uitgehard is.

Al met al vind ik de lakjes een leuk idee, 5 verschillende finishes in één collectie. Helaas vind ik dat de suede en de matte finish, de lakjes Grunge me Tender en Madly Purple, erg op elkaar lijken, voor mij zijn ze alletwee dus gewoon mat. Niks mis mee hoor, maar ik kan het onderscheid niet zo goed maken. Hoewel Black to the Roots naar mijn idee absoluut geen liquid sand lakje is (ik kan het helaas niet vergelijken, dit doe ik puur op basis van de foto's die ik van liquid sand lakjes heb gezien), vind ik het idee toch erg leuk. De lakjes kosten 1,89 en zijn beperkt verkrijgbaar bij het Kruidvat en de Trekpleister.  

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)