dinsdag 17 mei 2011

Mijn gezichtsroutine.


Ik had een mailtje gehad met de vraag of ik mijn gezichtsroutine qua reinigings en verzorgingsproducten eens wilde laten zien. Hester vond het namelijk lastig om een goede verzorgingslijn die toch budgetproof was te vinden. Hier kan ik het helaas alleen maar mee eens zijn. Het heeft mij eigenlijk toch wel jaren gekost voordat ik dingen kon vinden waar mijn huid langdurig goed op bleef reageren en die niet een vermogen kostte. Nu kan dat natuurlijk ook aan mijn huid liggen, ik heb namelijk een hele gevoelige (snel last van eczeem en uitslag), droge huid, en deze heeft soms net wat extra’s nodig. Ook wilde ik graag alle producten uit 1 lijn. Dit is natuurlijk niet noodzakelijk, maar ik vind dat wel zo fijn omdat ik dan niet naar 10 verschillende geuren ruik. Maar daar had ik al gelijk het probleem, niet alles is er in 1 reinigings en verzorgingslijn, en was het er wel dan was ik wel allergisch voor 1 van de producten. Na lang zoeken heb ik nu eindelijk alle producten uit 1 en dezelfde lijn kunnen vinden. En voor een heel zacht prijsje!
 

Ik gebruik nu al een half jaartje de reinigingslijn en verzorgingslijn van .. jawel.. de Kruidvat. Ik heb daarvan de reinigingsmelk, reinigingstonic, scrub, dagcreme, nachtcreme en oogcontourcreme. Deze heb ik allemaal in een 2+1 aanbieding gehaald, anders had ik waarschijnlijk de oogcontourcreme nooit aangeschaft. Op de scrub na gebruik ik normaal gesproken alle producten eigenlijk wel iedere dag. Ik zal hier eerst even kort de producten beschrijven. Alle producten bevatten abrikoos(-extract) en hebben dus ook wat van die geur in zich en de cremes bevatten ook aloe vera wat zorgt voor een zacht huidje.





Reinigingsmelk
De reinigingsmelk zit in een fles en is een witte vloeibare substantie. Hij ruikt erg lekker, en is lekker zacht voor mijn huid. Ook reinigt het product mijn huid voldoende.






Reinigingslotion
De reinigingslotion zit ook in een fles, en is een waterachtige doorzichtige substantie. Ook deze ruikt erg lekker. Dit product zorgt ervoordat mijn gezicht lekker fris aanvoelt zonder dat mijn huid gaat trekken.







Scrub
De scrub zit in een potje en ziet er rozig/oranje uit. Ook zie je grote gemalen abrikozenpitjes zitten, wat een beetje te grof kan zijn voor je gezicht. Deze scrub moet je echt zachtjes gebruiken op je gezicht. Mijn gezicht wordt er wel echt superzacht van! Enige nadeel is dat je dus met je vingers in het potje moet, dus dat is wat minder hygienisch.




Dagcreme
De dagcreme zit ook in een potje, en ik vind de geur echt heeeeeerlijk! Ook hier moet je met je vingers in om het product eruit te halen, dus wederom minder hygienisch.









Nachtcreme
Ook deze crème zit in een potje, en ruikt echt heel erg lekker vind ik. Hierbij moet je ook met je vingers in het potje, dus weer de hygiene die beter kan.







Oogcontourcreme
De oogcontourcreme zit in een klein potje (je hebt hier ook minder van nodig), waar je ook weer met je vingers in moet om het product eruit te halen. Deze geur sluit ook weer aan op de geuren van de dag en nachtcreme, wat ik persoonlijk super vindt.





Hoe gebruik ik deze producten
Ik heb nog 1 en soms 2 aanvullend product die ik er dagelijks bij gebruik en dat is de fashwash van Olaz en een dagcreme van Nivea met factor 8. ’s Ochtends smeer ik eerst mijn gezicht in met de reinigingsmelk en masseer dit goed in voordat ik het eraf haal met een watje. Ik vind het ook fijn om ’s ochtends mijn gezicht lekker te wassen, en hier gebruik ik dan die fashwash voor. Als ik dit helemaal gedaan heb, breng ik wat reinigingslotion aan op een watje en haal die snel over mijn gezicht heen. Wat ik daarna doe ligt aan de jaargetijde, zomer of winter. In de zomer breng ik eerst een zonnebrandcrème voor mijn gezicht aan in factor 50, omdat in de dagcreme van de Kruidvat geen factor zit. In de winter gebruik ik de dagcreme van Nivea, hier zit een factor 8 in. Ik wacht tot dit goed is ingetrokken voordat ik mijn make-up opdoe.

’s Avonds is mijn ritueel toch iets uitgebreider. Eerst breng ik de reinigingsmelk aan op mijn gezicht en masseer het nu weer goed in. Daarna haal ik het met een watje eraf, en dit herhaal ik totdat ik aan het watje zie dat mijn gezicht goed schoon is. Daarna was ik weer mijn gezicht met de fashwash, om zo de restjes die niet door het watje zijn meegenomen te verwijderen. Hierna gebruik ik de reinigingslotion om het allerlaatste weg te halen, en mijn gezicht lekker op te frissen. 

In de nacht gebruik je, zoals ik hier al eerder vertelde, een wat zwaardere en hydraterende crème. Je merkt ook duidelijk het verschil tussen de dag en nachtcreme in deze verzorgingslijn, de nachtcreme is duidelijk wat dikker van structuur (rechts op de foto). Soms breng ik, voordat ik de nachtcreme aanbreng, eerst wat oogcreme aan. Dit klop ik dan voorzichtig in. Dit doe ik trouwens ook niet altijd, want heel vaak heb ik daar gewoon geen zin in. Als laatste stap smeer ik mijn gezicht en hals in met de nachtcreme, en is mijn huidje dus lekker zacht en gevoed als ik wakker wordt de volgende ochtend.

Ik kon zo gauw niet opzoeken wat de prijs is van deze producten, maar ik meen me te herinneren dat deze tussen de 2 a 3 euro ligt. Echt niet duur dus!


2 opmerkingen:

Hester zei

Dank je!! Hier heb ik wat aan!

BudgetForBeauty zei

Mooi zo :), vanmiddag heb ik ook nog een artikeltje over Olaz Beauty Fluid (nu toevallig in de aanbieding bij de Kruidvat). Misschien heb je hier ook wat aan?

Weekdeals (728x90)