zondag 8 mei 2011

In the spotlight... Nachtcrème

Een tijd geleden heb ik jullie het een en ander verteld over dagcrème. Heb je dit nog niet gelezen klik dan hier. Natuurlijk is nachtcrème ook niet onbelangrijk dus daar behandel ik deze week een stukje over.


Nachtcrème is crème die je voordat je gaat slapen op je gezicht aanbrengt. Kan dit dan niet gewoon met dagcrème? Nee, de ingrediënten van dag en nachtcrème verschillen nogal. Zoals in mijn vorige stukje te lezen was, beschermt dagcrème vooral tegen de invloeden van buitenaf en helpt het om je huid in goede conditie te houden. Wat is dan de bedoeling van nachtcrème? Nachtcrème zit vaak vol met voedende ingrediënten en is bedoeld om je huid tot rust te laten komen. Dit heeft je huid, net zoals jij zelf, ’s nachts nodig.

Ook in nachtcrèmes onderling zitten grote verschillen. Je hebt bijvoorbeeld antirimpel crème, herstellende crème en voedende crème. In grote lijnen heeft elk soort crème uiteindelijk dezelfde functie en dat is namelijk je huid hydrateren. Net zoals bij de dagcrème is het belangrijk om een crème te kiezen die bij je huidtype past.  In mijn vorige stukje heb ik kort omschreven hoe je jouw huidtype zou kunnen herkennen. Het is echt belangrijk om een nachtcrème te kiezen die bij je huidtype past, anders geef je jouw huid niet wat hij nodig heeft.
Wanneer breng je de nachtcrème aan? Voordat je gaat slapen natuurlijk. Je reinigt je gezicht goed, ook al heb je geen make-up op gehad, en brengt als laatste de nachtcrème aan. Gebruik ook bij nachtcrème niet teveel, anders wordt je met een heel vet gezicht wakker. Het is namelijk niet nodig om eens lekker dik je gezicht in te smeren, want je huid neemt toch niet alles op. Kies ook een product wat je fijn vind, en wat voor jouw huidtype werkt. Dit hoeft niet van hetzelfde merk te zijn als je dagcrème (ook al laten merken ons dit graag geloven). Ik heb nu bijvoorbeeld een dagcrème van Nivea, en mijn nachtcrème is van de Kruidvat en dit werkt voor mij het beste op dit moment.



Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)