vrijdag 12 augustus 2011

Buzzer - Review De Parvenu

Iets leuks wat ik een tijd geleden heb ontdekt is Buzzer. Buzzen is eigenlijk een product reviewen, zo kan een product aan naamsbekendheid komen. Buzzer gaat uit van het mond-op-mond reclame principe.

Zo heb ik mij een tijdje terug ingeschreven voor een campagne over een boek. Na een tijdje kreeg ik het bericht dat ik mee mocht doen aan deze campagne, en dus het boek mocht lezen en reviewen! Gaaf!! Er zitten natuurlijk wel een aantal regels aan vast. Bij deze campagne is dat, dat je je review over het boek online ergens plaatst.Dit is voor het eerst dat ik hier iets over plaats, en daarom lijkt het geheel buiten de context te zijn. Toch wil ik iedere campagne waar ik aan mee doe hier behandelen. Ook hoop ik jullie zo aan te zetten tot Buzzen! Je kunt zelf kiezen waar je aan mee wilt doen, en wordt dus nergens toe gedwongen.

Ik deed mee aan de campagne over het boek: 'De Parvenu' van Mark Schalekamp. Ik ben een echte lezer, en ik lees eigenlijk alles wat los en vast zit. Dat betekent niet dat ik alles zo maar leuk vind, want ik heb zo mijn voorkeuren. Laten we eens kijken of het boek in mijn straatje past.

Wat zegt de schrijver op zijn site over het boek?

De Parvenu

Hugo Stadman, begin dertig, is private banker in Amsterdam. Hij wil hogerop en met het aanstaande lidmaatschap van het prestigieuze Rozengenootschap lijkt dat hem te lukken. Hij heeft echter veel te verbergen: zijn afkomst, maar ook zijn bepaald niet chique handel en wandel.
‘De Parvenu’ is een roman over het verlangen iemand te zijn die je niet bent, over menselijk falen, verliefdheid en verslaving. Schrijnend en spannend, geschreven met veel vaart en humor.

Ik heb geprobeerd mijn mening te geven zonder te veel te verklappen. Ik vind het zelf altijd erg jammer als ik in een review precies lees waar het over gaat.

Ik als Kluun-liefhebber, houd van duidelijk geschreven, rauwe boeken. Niet al te luchtig, maar ook niet doordrenkt met drama. Er moet wat mij betreft een luchtige noot in zitten. En gelukkig vind ik dat ook terug in Parvenu. Ik weet zeer weinig van de financiële wereld, al is me nu een stuk duidelijker geworden waarom we crisis in crisis vallen (of denk ik dat in ieder geval vanaf nu te weten). De schrijver, die duidelijk uit het wereldje komt, beschrijft alles heel helder. Ook weet hij je op een fijne wijze te inzicht te geven in ervaringen, en op een gegeven moment voel je je toch verbonden met de hoofdpersoon. Ik ging in ieder geval zo op in het boek dat me helemaal kon verplaatsen in de hoofdpersoon, met af en toe plaatsvervangende schaamte als gevolg. Al met al vond ik het een lekker boek om te lezen, en een leuk kijkje achter de schermen in een wereld waar ik normaal erg ver vanaf sta. Ik vind dit boek een dikke aanrader, vooral omdat ik het zo interessant vind om te lezen over een wereld waar ik niks vanaf weet!

Nieuwsgierig naar het boek? Je kunt het oa. bij Bol bestellen voor 19,95

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)