vrijdag 12 augustus 2011

Help!!.. Ik zweet





Of je het nu wilt of niet, zweten doe je. De ene persoon zweet meer dan de andere. Zweten is vaak hinderlijk, maar is een handigheidje van de natuur. Op deze manier houdt je lichaam zichzelf op temperatuur, zweten is namelijk bedoeld om oververhitting te voorkomen.


Wist je bijvoorbeeld dat
·         Je over je hele lichaam zweetkliertjes hebt zitten, behalve op je oren, lippen en nagels. Je handen en voeten zweten het meest.
·         Ieder mens tussen de twee en vijf miljoen zweetkliertjes heeft.
·         Soms lijkt het at je alleen onder je oksel zweet. Dit plekje is helaas wat minder goed geventileerd, dus het verdampt veel minder snel
·         Ook de geur van je zweet kan beïnvloed worden door wat je eet.
·         De echte ‘zweetgeur’ ontstaat door bacteriën op je huid, zweet stinkt namelijk niet van zichzelf.


Maar hoeveel je er ook van af weet, een zweetgeur blijft vervelend.

Hoe kun je vervelende geurtjes tot het minimale beperken?
Tip 1. Je oksel 2x per dag wassen. Dit zorgt ervoor dat de bacteriën (die zorgen voor de slechte geur) verwijderd worden.
Tip 2. Vooral met dit weer, draag je kleding maar 1 dag. Als er eenmaal een zweetluchtje in je kleding hebt zitten krijg je niet niet meer er uit. Je kunt zoveel deo spuiten om het te verdoezelen, maar dit werkt maar even. Een lekker schoon, fris shirtje is een beter idee.
Tip 3. Een goede deo gebruiken is een must! Als je veel last hebt van transpireren koop dan een anti-transpirant. Odorex heeft anti-transpirant in zijn assortiment, en volgens mij hebben meer merken dit.
Tip 4. Scheer je okselhaar, als je dit al niet deed. Je gaat er niet minder van zweten, maar er zijn dan minder bacteriën aanwezig onder je oksel. En juist die bacteriën zorgen voor een vervelende lucht.

Ik hoop dat je met deze tips lekker fris de zomer door kan. Voor mij werken ze hartstikke goed. Heb jij nog een aanvulling? Laat het me dan weten!



Bron afbeelding

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb ook heel veel last van zweet maar ik heb mijn oplossing gevonden en het helpt echt!!! Onlangs hoorde ik van een vriendin dat er een nieuwe deo bestaat die te koop is in de apotheek genaamd AXITRANS en hij kost maar 15 euro maar je kan er een hele jaar mee door. Het is een echt aanrader voor de mensen die echt heel veel last hebben van zweetoksels. Je kan tot 1 week lang niet zweten dankzij Axitrans!

Weekdeals (728x90)