zondag 1 mei 2011

Lazy Sundays - Nagelverzorging

Zondag is mijn luie verwen jezelf dag. Vaak heb ik dan een maskertje op, en in de tussentijd rommel ik lekker aan. Ik vind het heerlijk om op die luie zondag eens goed aandacht te besteden aan mijn nagels.

Wat gebruik ik daarbij
  • nagelknipper
  • glasvijl
  • polijstvijl
  • citroensap + schaaltje
  • donkere nagellak (Random merk)
  • handcrème (Vaseline)
  • nagelolie (Catrice)
  • nagelriemexfoliator (Wet n Wild)
  • nagelriemverzachter (Catrice)
  • eventueel een bokkenpootje

    Wat ik vaak als allereerst doe is kijken of mijn nagels nog bijgevijld moeten worden. Omdat ik houd van redelijk recht  nagels lak ik mijn nagels eerst met een donkere nagellak. Op deze manier kan ik namelijk beter een rechte nagel maken dan als ik dat doe zonder nagellak. Als mijn nagels netjes in de goede vorm zijn geknipt en gevijld, verwijder ik de nagellak met nagellakremover. Vaak is dat een flink karwei omdat ik die donkere nagellak gewoon over mijn vorige kleur heen doe. 

     Mijn volgende stap is eventuele ribbels en andere oneffenheden uit mijn nagels wegvijlen met een polijstvijl (dit doe ik niet iedere week). Als dit helemaal gedaan is pak ik een schaaltje en giet daar een laag citroensap in. Dit is gewoon een flesje citroensap uit de winkel zoals op het plaatje. Dit doe ik omdat mijn nagels af en toe nog redelijk verkleuren door de nagellak (soms ben ik te lui en vergeet ik een base-coat) en citroen heeft een licht blekende werking. Ik leg iedere hand dan een minuutje of 5 in het badje met citroensap.


    Als dit gedaan is was ik mijn handen goed, en droog ze goed af. Dan pak ik de nagelriemexfoliator van Wet n Wild en smeer deze op mijn nagelriemen, dit laat ik even intrekken en dan masseer ik mijn nagelriemen voorzichtig. Dan laat ik het nog 1 a 2 minuutjes intrekken en was ik het af. Over deze exfoliator komt nog een review!

     

    De volgende stap is de nagelriemverzachter van Catrice. Deze heeft een handig applicatortje (in de vorm van een bokkenbootje), en hiermee smeer ik wederom eerst alle nagelriemen in en laat ik dit even intrekken. Dan begin ik bij de eerste nagel en begin met het applicatortje voorzichtig mijn nagelriemen een stukje terug te duwen. Lukt dit niet dan wacht ik nog eventjes en probeer het iets later weer eens. Ik ga nooit als een gek duwen! De overtollige restjes haal ik met een tissue er af. 



    Dan pak ik mijn flesje nagelolie van Catrice en hiermee lak ik mijn nagels. Dit laat ik zo ongeveer een kwartier intrekken (ja dit duurt erg lang). Wat er nu nog op mijn nagels zit masseer ik zachtjes in, de rest haal ik er weer met een tissue vanaf.






    Het laatste wat ik normaal doe in mijn nagel-verwenkuur is handcrème gebruiken. Ik gebruik de handcrème van Vaseline, en deze is ook goed voor de nagels. Ook dit laat ik rustig intrekken. Soms kies ik ervoor om als laatst mijn nagels met nagelverharder te lakker, alleen dit doe ik niet te vaak. Ik heb gemerkt dat mijn nagels vaak breekbaarder worden als ik dit te vaak doe.



    Na deze boost op zondag kunnen mijn nagels er eigenlijk weer een week tegenaan. Ik smeer tussendoor wel heel veel met handcrème, en ook nagelriemverzachter gebruik ik nog wat vaker door de week, maar ik heb wel gemerkt dat deze pampering voor mijn nagels erg goed werkt!

    Hoe verwennen jullie je nagels?



    Geen opmerkingen:

    Weekdeals (728x90)