zondag 29 april 2012

Lazy Sundays - Recept pasta met geitenkaas



Deze week heb ik een receptje voor jullie! Erg simpel en snel te maken, en bovendien ook nog eens best wel budgetproof! Het recept van vandaag is pasta met geitenkaas.

Het gekke is, de helft van de ingrediënten van deze pasta lust ik eigenlijk niet... Raar maar waar. Bij elkaar vind ik het echt overheerlijk.

Helaas heb ik nog geen foto die ik bij dit artikel kan posten.




Wat heb je nodig voor vier personen?
* 1 bouillonblokje (kip of groente) opgelost in 60 ml heet water (ongeveer 1/4e kopje)
* 2 teentjes knoflook (echt niet meer)
* 1 doosje cherrytomaatjes
* 250 gram pasta (ik pak altijd farfalle, de vlindertjes)
* ongeveer 2 eetlepels verse basilicum
* ongeveer 3 eetlepels peterselie (hoeft niet vers te zijn)
* en ongeveer 80 gram geitenkaas (ik pak altijd iets meer, gewoon zo'n stukje verse geitenkaas bij de Albert Heijn.)


Hoe maak je het?
Doe ongeveer 2 eetlepels van de bouillon in een (grote) bakpan op middelhoog vuur. Pers de teentjes knoflook er in en roer goed door. Halveer vervolgens de cherrytomaatjes en doe deze erbij. Voeg ook de rest van de bouillon toe. Zorg ervoor dat het mengsel begint te koken en zet dan het vuur uit.

Kook vervolgens de pasta op de manier waarop je dit altijd doet, en laat dit even uitlekken. Snijdt ondertussen de basilicum fijn en zet het mengel weer op het vuur. Doe de uitgelekte pasta erbij en roer dit goed door. Voeg nu nog de kruiden toe en verkruimel de geitenkaas erbij, en blijf goed doorroeren.


Als je alle ingrediënten nieuw moet kopen kost dit gerecht:
Bouillonblokje: 0,99
Knoflook: 0,99
Cherrytomaatjes: 0,99
Pasta: 0,91
Basilicum: 1,35
Peterselie: 1,39
Geitenkaas: 1,72


Voor 4 personen kost dit je dus: 8,34


Eet smakelijk!


Bron afbeelding

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)