woensdag 9 mei 2012

Review: Syoss - Beautyelixer



Al tijden ben ik op zoek naar een goed haarolie product die niet te duur is en ineens zag ik hem in de winkel. Het beautyelixer van Syoss.





Wat is het?
Syoss Beautyelixer is een "olie" bedoeld voor in je haar. Het beloofd een rijke voeding en direct herstel voor beschadigd droog haar. Ook zou je er soepel en intensief glanzend haar van krijgen. Hoewel het als olie gepresenteerd wordt is het eigenlijk een soort siliconenserum. Als je op de ingrediëntenlijst kijkt zie je dat het bomvol zit met siliconen. Het heeft een vrij apart geurtje, die ik op zich niet vies vind, maar na een tijdje ben ik dit wel zat. Het doet mij een beetje denken aan babyolie. De olie zit in een pompflesje, wat er naar mijn idee een klein beetje saai uitziet. Het pompje maakt het gebruik wel heel makkelijk! Je betaalt voor een flesje €8.99, wat niet gelijk budgetproof klinkt. Je hebt dan echter wel een flesje waar 100 ml inzit. 

Hoe gebruik ik het?
Op de verpakking staat dat je het op drie manieren kunt gebruiken. Je kunt het voor het wassen op droog haar gebruiken. Na het wassen op handdoekdroog haar en, de derde manier, als finish op droog haar. Dit zegt natuurlijk allemaal niet zoveel. Ik heb het op alle drie de wijzen geprobeerd. Voor het wassen doe ik 2 pompjes in mijn hand, en verdeel dit vooral over mijn puntjes. Dit laat ik een tijdje intrekken, en dan spoel ik het onder de douche uit. Na het douchen smeer ik 2 pompjes in mijn haar (als ik mijn haar al afgedroogd heb met een handdoek). Dit doe ik als volgt: ik ga ondersteboven hangen met mijn hoofd en smeer weer vooral de onderste puntjes van mijn haar in. Dan draai ik mijn haar in een handdoek en laat dit zo een beetje intrekken. De laatste manier gebruik ik eigenlijk alleen als ik tussen de wasbeurten door merk dat mijn haar erg droog wordt. Weer pak ik dan 1 of 2 pompjes, en verdeel dit vooral onderin mijn haar.

Het effect?
Bij alledrie de gebruikswijzen merk ik eigenlijk verschillende effecten. Het meeste merk ik bij het tussen de wasbeurten op droog haar aanbrengen. Het maakt mijn haar dan gelijk superzacht. Het nadeel is alleen dat als je teveel gebruikt je haar er vettig uit gaat zien (en aan gaat voelen). Na het douchen is mijn favoriete manier van gebruiken, mijn haar wordt er zachter en beter doorkambaar door. Het voor het wassen in de puntjes aanbrengen heeft voor mij niet zoveel effect. Misschien komt dit omdat ik een kokosoliemasker gewend ben. Dit doet namelijk veel meer voor mijn haar dan het beautyelixer.

Zou ik dit product nog een keer kopen?
Al met al vind ik het eigenlijk best wel een goed product. Ik vind hem erg fijn in gebruik, en vind het geweldig dat je hem op meerdere manieren kunt gebruiken. Voor mij is het een goede aanvulling op mijn haarverzorging!

Toevallig zijn deze week alle Syossproducten in de reclame bij de Kruidvat, je zou dus misschien wel een mooie deal kunnen meepakken!

Product: 8/10
Prijs: 7/10
Gebruik: 9/10
Verpakking: 6/10 
Eindoordeel: ruime 8

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)