donderdag 9 augustus 2012

Supertip tegen zweetgeurtjes

Ik heb echt het wondermiddeltje (in ieder geval voor mij) gevonden tegen nare zweetgeurtjes.




Het is ... een steen.


Jullie zien het goed. De Crystal - Body deodorant stick bestaat uit een steen. Om wat specifieker te zijn aluin steen. Aluin is een aluminiumzout wat al sinds lange tijd wordt gebruikt in de wereld van verzorging en beauty. Aluin kan voor verschillende 'probleempjes' toegepast worden, waaronder zweten. Aluin zorgt voor minder zweten, en neutraliseert daarbij ook nog eens geur. Dit komt omdat aluin effect heeft op de pH-waarde van je huid en er dus voor zorgt dat deze minder gunstig is voor zweetgeurbacterieën.

Goed... Dan hebben we dus een steen.. 




Ik vond het een erg raar idee om deze deo-stick onder mijn oksels te gebruiken en verder niets. Hij is namelijk compleet geurloos en, laten we wel zijn, het voelt ook gewoon erg vreemd. Voor gebruik moeten je oksels helemaal schoon zijn, en dan moet je de steen (of je oksel) vochtig maken en met de steen onder je oksel wrijven. Ik merkte dat ik het aanbrengen het fijnst vond als ik onder de douche vandaan kwam en als het ware mijn oksels 'vergat' af te drogen.

De Crystal body deodorant stick zegt verder ook hypo allergeen te zijn, wat aangeeft dat de kans op een allergische reactie minimaal is. Ik ben voor 8 van de 10 deodorants allergisch, maar ik moet zeggen dat ik van deze helemaal geen last heb (gehad).

En dan.. de grote test. De eerste dag was erg vreemd. Ik heb 's ochtends alleen deze steen gebruikt, en ik ben (nadat ik een flinke bus deo in mijn tas heb gestoken) op pad gegaan. Met het zomerweer van afgelopen dagen duurde het niet lang of ik begon al een beetje te transpireren. Ik bereidde me mentaal voor en snoof voorzichtig onder mijn oksel. Ik rook.... niks. Zo bleef het de hele dag, en zelfs 's avonds, aan het einde van de dag was ik nog compleet geurloos onder mijn oksels. HOERA!!

Ik heb deze deodorantstick nu al een paar dagen gebruikt, en ik heb nog geen enkele keer iets van een zweetgeurtje geroken! Op de verpakking staat dat je er bij dagelijks gebruik ongeveer 1 jaar mee kunt doen, ik vind het dus een prima investering. Nu zijn jullie zeker allemaal hartstikke benieuwd naar de prijs en de verkrijgbaarheid?

De exacte prijs weet ik niet zeker meer, maar dit was rond de 5 euro (zeker onder de 7), en ik heb hem gewoon gehaald bij de Kruidvat!


Kenden jullie deze deodorant al?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt gelijk !!! Dit is de beste deodorant ooit en haast niemand weet het. Het is is puur natuurlijk, dus geen chemische rotzooi zoals in andere deodorant. Het is eigenlijk gewoon aluin, dat al honderden jaren wordt gebruikt door mannen die zich hebben gesneden tijdens het scheren, om het bloeden te stelpen.
Kost maar 5 euro en gaat inderdaad zo een jaar mee. Alleen even wennen dat er geen geur aan zit, maar het voorkomt een zweetgeur als geen andere deodorant. Er zijn trouwens verschillende merken van aluin sticks die je deodorant gebruikt. In elke drogist hebben ze wel wat. Super !!!

Unknown zei

Ik kende deze nog niet heb hem vandaag voor het eerst gekocht, heb nu goede moed hem te kunnen gebruiken morgen de ultime test...

Weekdeals (728x90)