zondag 17 februari 2013

Lazy Sunday's - Favoriete wierook

Wierook wordt al duizenden jaren gebruikt door mensen, vroeger met een iets ander doel dan nu. Men dacht namelijk dat men door het branden van wierook, de goden gunstig kon stemmen. Ook werd (en wordt) het regelmatig gebruikt in de kerk. Het gebruik van wierook was vaak voor de gewone mens onbetaalbaar  omdat de oliën en andere ingrediënten geïmporteerd moesten worden. De kerk was vroeger erg machtig en kon dus als enige cultuur gebruik maken van dit dure product. Gelukkig zijn de tijden veranderd en kan men tegenwoordig overal wierook vinden, in wel duizenden verschillende geuren en vormen.Ik gebruik voornamelijk de kegeltjes en staafjes. De Blokker, Intratuin en de Wereldwinkel, zomaar drie winkels waar wierook makkelijk en (ook niet geheel onbelangrijk) voor een betaalbare prijs te krijgen is. Vandaag wil ik jullie een van mijn favoriete 'merk' wierook laten zien.


De Moeder's Geuren is te krijgen bij onder andere de Intratuin en de Wereldwinkel. Zij hebben wierook in verschillende geuren, vormen en maten. Het doosje wat ik jullie wil laten zien bevat 21 pakjes waar 4 geurstokjes in zitten, dit is het zogenoemde proefpakketje. Dit is voor als je bijvoorbeeld nog niet weet hoe de geuren ruiken, of je gewoon geen keuze kunt maken. Dat laatste heb ik en ik vind het ook weer zonde om 21 grote verpakkingen te kopen.


Het doosje wat ik heb bevat de volgende geuren.

Op de onderstaande foto heb ik de bijsluiter gefotografeerd. Hier staan de geuren met hun omschrijving beschreven. Eigenlijk vind ik alle geuren van dit pakketje erg lekker, maar mijn favorieten zijn de geuren Herfstblaadjes en Amber. Het is moeilijk te omschrijven waar hij precies naar ruikt maar het is wel een geur die me aan de herfst doet denken. Iedere geur ruikt lekker zoetig maar is, naar mijn mening, ook weer niet te zwaar.


Mocht je nog op zoek zijn naar lekkere wierook dan kan ik je zeker wierook van De Moeder's Geuren aanraden! Dit pakketje heb ik voor 6,95 bij de Intratuin gekocht, je krijgt voor dat geld 84 staafjes wierook! Kijk anders een rond in het assortiment, want ze hebben nog veel meer lekkere geurspulletjes, zoals olie, kegeltjes wierook, Indiase wierook (die is veel zoeter en zwaarder) en nog veel meer!

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)