woensdag 20 februari 2013

Desinfecterende handgel

Deze 'verslaving'heb ik opgepikt uit het ziekenhuis waar ik werkte... Desinfecterende handgel. In het ziekenhuis hangen overal van die pompjes met die gel (als is het daar meer vloeibaar) en ik loop er dan ook regelmatig langs. Wat ze in het ziekenhuis hebben is natuurlijk erg sterk maar bevat ook een verzorgend ingredient. Ik smeer mijn handen dan ook nog eens regelmatig in met handcreme, dus ik heb superzachte handen aan het einde van een werkdag! Buiten mijn werk om vind ik het ook fijn om altijd een flesje of tube in mijn tas te hebben. Ik heb verschillende versies en merken geprobeerd waar ik allemaal niet zo heel tevreden over was. Sommige lieten een heel vies laagje achter op mijn handen, bij andere voelden het aan alsof het niet veel deed. Nu heb ik er eindelijk niet één maar twee gevonden waar ik best tevreden over ben.


Voor in mijn tas ben ik altijd op zoek naar handgel die even verzorgend is als de desinfecterende handgel die ik in het ziekenhuis gebruik. Laatst zag ik deze Glycerona gel staan in het schap van de Albert Heijn en ik besloot hem eens uit te proberen. De laatste die ik hiervoor gebruikte was er een van de Action, en als ik daarvan per ongeluk iets teveel op mijn handen gebruikte ging het enorm plakken. De handgel van Glycerona beloofd niet plakkerig te zijn en snel te drogen. Ook bevat het Aloë Vera waardoor je handen extra verzorgd worden. Ik vind hem persoonlijk gewoon echt heel erg fijn en best lekker ruiken. Dit was mijn favoriet tot een paar weken terug.

Toen kwam ik handgel van Soapy tegen. Soapy is een merk wat ik kende van de handzepen die wij altijd naast de kraan hadden staan. Ik vond deze handgel bij de Big Bazar, voor maar 83 cent en dacht dat ik me daar geen buil aan kon vallen. En inderdaad, wat een fijn spul is dit zeg! Mijn handen blijven zacht bij gebruik, voelen lekker schoon aan, maar het allerbelangrijkste (waarom hij net een tikje fijner is dan Glycerona) hij ruikt zo enorm lekker! Het is net alsof ik mijn handen met zeep heb gewassen en dat is nu precies waar ik naar op zoek ben! Ik ben gelijk terug gegaan naar de Big Bazar en heb een paar back-ups ingeslagen!

Hebben jullie een favoriet merk desinfecterende handgel?


1 opmerking:

Anoniem zei

ik ben er ook helemaal verslaafd aan de laatste tijd,zo onwijs handig om gewoon bij je te hebben (:
leuke blog heb je ook !
ik volg je met bloglovin (:
xoxo

Weekdeals (728x90)