donderdag 4 april 2013

Besparen op beauty.. hoe doe je dat nou?


Je kunt je make-upuitgaven zo duur maken als je zelf wilt. Ik ben persoonlijk niet van mening dat goedkoop altijd duurkoop is. Er zijn namelijk een aantal producten waarvan ik vind dat de werking niet zoveel scheelt tussen duur en goedkoop. Ik houd gewoon niet van teveel betalen. Ik heb geen zin om 40 euro voor een nagellakje te betalen, terwijl ik voor 3 euro ook een leuk kleurtje kan scoren! En dan zou ik er dus 13 kunnen kopen! Daarmee wil ik niet zeggen dat dure producten altijd slecht zijn, integendeel.. Ik realiseer me natuurlijk ook dat dit voor iedereen anders is. Ik kan me namelijk ook helemaal het fantastische gevoel voorstellen als je een high-end product koopt, iets wat je echt graag wil hebben en waar je echt heel erg blij mee bent. Maar zit je krap bij kas of heb je, gewoon net zoals ik, geen zin om veel geld neer te tellen voor leuke beauty-producten? Dan heb ik hier een aantal tips voor je..


Budgetmerken
Catrice, Essence, NYC... In Nederland hebben we erg veel keuze uit leuke budgetmerken. Deze budgetmerken bestaan al lang niet meer uit talkerige oogschaduws die wit uitslaan op je ogen, maar zijn kwalitatief goede producten (zeker voor die prijs) die ook nog eens modieus zijn. Catrice en Essence hebben beide ongeveer iedere twee maanden een nieuwe limited edition in de winkels liggen, die inspelen op de laatste trends. Ook wordt van beide merken tweemaal per jaar het assortiment onder handen genomen. Ook tussen de huismerken van de Hema, Etos en de Action kun je leuke dingen vinden voor een zacht prijsje. Mijn favoriete merken zijn Catrice, NYC en Essence, van beide merken heb ik een hele hoop favorieten. De nagellak van Catrice vind ik bijvoorbeeld een echte aanrader, even als de oogschaduw van NYC en de te gekke nail-art van Essence. De limited editions zorgen bij mij bijna altijd voor vlinders in mijn buik, vol spanning ga ik dan iedere keer naar de winkel om te kijken of deze producten al in de winkel liggen.

Goedkope winkels
Ook de wat duurdere merken kun je vaak wat goedkoper scoren bij winkels zoals de Action en de Big Bazar. Dit zijn dan bijvoorbeeld restpartijen, of de producten komen uit andere landen (er zit dan geen Nederlandse tekst op de verpakking). Niks mis mee en lekker voordelig. Zo heb ik laatst mijn slag geslagen bij de limited edition-producten van Dove. De Wintercare-lijn uit winter 2012 en de Beautyblossom-lijn uit de lente 2012 lagen bij de Action, voor heel weinig geld. Sowieso lagen deze producten al niet meer in de Kruidvat, dus ik vond het al geweldig dat ik ze op deze manier alsnog kon scoren. Bij de Big Bazar vind je heel vaak kortingen op merken zoals: Rimmel, Nivea (make-up) en Revlon. Deze winkels hebben vaak ook onbekende merken waar ze make-up van verkopen, daar zit soms ook nog best wat leuks tussen.

Aanbiedingen

Dit is de grootste redding als het gaat om geld besparen! Kruidvat, Etos, Trekpleister en DA hebben regelmatig goede aanbiedingen, waardoor je flink kunt besparen. Zo kun je regelmatig shampoo in bulk kopen (bijvoorbeeld 6 flessen voor een paar euro) en bespaar je hier toch al weer een hoop geld mee. Ik heb wekelijks een artikel waarin in een aantal van deze aanbiedingen uitlicht (klik bij de tags even op Beautydeals). Bij het Kruidvat kun je een voordeelkaart aanvragen en je aanmelden voor de aanbiedingen. Je kunt zo iedere dag een aanbieding in je mailbox krijgen die, nadat je hem geactiveerd hebt, nog een aantal dagen geldig blijft.

Opruiming

Iedereen kent ze wel, die opruimingsbakken bij de drogisterij. De bakken met make-up zijn vaak te vies om aan te raken, omdat er nog steeds mensen zijn die de tester niet gebruiken maar daar gewoon een 'nieuw' product voor gebruiken. Hier kun je de producten die over zijn na een assortimentsvernieuwing of uit een oude limited edition vinden. Vaak zijn die dan maar 1 of 2 euro. Soms heb je geluk en vind je er iets tussen wat echt heel leuk is en nog niet is opengemaakt

Bloggers
Misschien gek, maar bloggers kunnen je een hoop geld besparen. Als je erg nieuwsgierig bent naar een bepaald product, zoek het dan eens op internet op. Zo kun je zoeken of iemand negatieve/positieve ervaringen heeft met dit product. Dit hoef je natuurlijk niet blindelings te volgen, maar het kan wel helpen bij het besluit om iets echt te kopen. Je kunt je natuurlijk ook bij bloglovin aanmelden en je dan abonneren op allerlei verschillende beautyblogs. De meeste bloggers houden namelijk de nieuwe producten bij. Zo schrijven een hele hoop bloggers een artikel over de nieuwe limited edities van Catrice en Essence, of als deze merken met een nieuw product komen. Heel erg handig al zeg ik het zelf!




Succes! Hebben jullie nog handige tips?


Afbeelding

1 opmerking:

Jorien zei

Handige tips! Ik vind vooral het zoeken naar reviews en handige tips op blogs een hele goede want dat kan je inderdaad heel veel besparen. :D

Weekdeals (728x90)