zaterdag 6 april 2013

Review: Essence topcoat

Ik ben al jaren op zoek naar de perfecte topcoat! Van mij hoeft mijn nagellak niet dagenlang mooi te blijven zitten, ik heb mijn nagellak nooit langer dan 2 dagen op mijn nagels zitten. Ik vind het belangrijk dat mijn topcoat er voor zorgt dat mijn nagellak een mooie glans krijgt en zeer snel opdroogt. Vooral als ik meerdere laagjes kleur opbreng duurt het soms uren voordat mijn nagellak helemaal droog is. Ik heb al meerdere soorten uitgeprobeerd, maar heb nog nooit echt een topcoat gevonden die helemaal aan mijn eisen voldoet.... Tot een tijdje terug... En jawel... Ik kan het zelfs mijn holy grail onder de topcoats noemen! Een mooi glanzend laagje en supersneldrogend! Zelfs het enige 'minpuntje' wat ik kon bedenken is voor mij positief, maar kom ik zo nog op terug. De fijnste topcoat die ik ken, die ook nog eens een lekker laag prijsje heeft is van... Essence.


De topcoat is onderdeel van de better than gelnails lijn die je in het tweede schap van Essence tegenkomt. Deze lijn kun je herkennen aan de grijs/zwarte verpakkingen. De nagellakpotjes lijken allemaal op elkaar, je moet dus goed op de tekst letten!

De droogtijd van deze topcoat is echt anders dan ik gewend ben. Als ik drie laagjes gewone lak op heb, kan ik deze normaal gesproken tot uren later nog verpesten door hem per ongeluk aan te raken of er tegenaan te stoten. Dit probleem heb ik niet meer gehad sinds ik deze topcoat gebruik. Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn nagels na 1-3 minuten alweer 'aanraakdroog' zijn zonder dat dit beschadigingen achterlaat. Binnen een 15-30 minuten zijn mijn nagels ook echt uitgehard (eerder heb ik nog niet getest).

Deze topcoat beloofd ook nog eens een mooie glans en dat doet hij inderdaad! Hieronder heb ik een foro gemaakt van de topcoat over het lakje Steel my heart van Catrice. Dit is een lakje met een semi-matte finish. Op de wijsvinger en ringvinger heb ik de topcoat van Essence er overheen aangebracht.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken bij deze topcoat is het volgende. Hij werkt naar mijn idee een klein beetje zoals de peel-off base coat van Essence. Als je een klein stukje van de nagellak lospeutert van je nagels, kun je eigenlijk zonder al te veel moeite de rest er ook vanaf peuteren. Soms kun je de complete nagellak van een nagel er als een geheel vanaf halen. Voor persoonlijk is dit geen minpuntje, het tegenovergestelde zelfs! Ik vind het heel prettig om op deze manier mijn (glitter)-nagellak er af te kunnen peuteren, maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je nagellak er op deze manier de tweede dag al af gaat.

Nog een foto van de Steel my heart/topcoat combinatie:
Hier zie je extra goed dat de wijsvinger en ringvinger stukken meer glanzen dan de andere twee vingers.

Deze topcoat  is te krijgen bij de Kruidvat voor de kleine prijs van 2,59, wat ik geen geld vind voor een topcoat die in mum van tijd mijn favoriet is geworden!


1 opmerking:

Not Only Nails zei

Klinkt goed! Ik heb op dit momenteel een mini seche vite in gebruik en ben al een beetje aan het rondneuzen wat ik hierna zou willen. Dit is misschien wel een tip!:-)

Weekdeals (728x90)